Falowniki Sanyu serii SX – kody usterek – część 1
Diagnostyka i rozwiązywanie problemów w falownikach SANYU serii SX – odczytywanie kodów usterek falownika.
OC0 / UC0 – Przeciążenie po zatrzymaniu falownika
Powód usterki:
- Możliwe uszkodzenie falownika,
Sposób usunięcia usterki:
- Kontakt z serwisem producenta,
OC1 / UC1 – Przeciążenie podczas przyśpieszania
Powód usterki:
- Ustawiony zbyt krótki czas przyśpieszania,
- Niewłaściwie skonfigurowana krzywa U/f,
- Występowanie zwarcia silnika lub przewodów zasilających z uziemieniem,
- Nastawione zbyt duże wzmocnienie momentu,
- Zbyt niskie napięcie wejściowe,
- Próba startu przy uruchomionym silniku,
- Błędna konfiguracja parametrów falownika,
- Uszkodzenie napędu,
Sposób usunięcia usterki:
- Zwiększenie czasu przyśpieszania,
- Zmiana konfiguracji krzywej U/f,
- Przeprowadzenie pomiarów izolacji silnika i przewodów zasilających,
- Obniżenie wzmocnienia momentu,
- Sprawdzenie obciążenia silnika oraz napięcia wejściowego falownika,
- Przywrócenie ustawień fabrycznych i ponowna konfiguracja przemiennika,
- Kontakt z serwisem producenta,
OC2 / UC2 – Przeciążenie podczas hamowania
Powód usterki:
- Ustawiony zbyt krótki czas hamowania,
- Niewłaściwie dobrany falownik,
- Inne przyczyny,
Sposób usunięcia usterki:
- Wydłużenie czasu hamowania,
- Dobór falownika o większej mocy znamionowej,
- Analiza i weryfikacja poprawności pracy aplikacji,
OC3 / UC3 – Przeciążenie podczas pracy ze stałą prędkością
Powód usterki:
- Niewłaściwa izolacja silnika lub przewodów zasilających,
- Oscylacje obciążenia,
- Zbyt niskie napięcie zasilania lub występowanie jego oscylacji,
- Błędnie dobrany przemiennik,
- Zakłócenia zewnętrzne,
Sposób usunięcia usterki:
- Sprawdzenie stanu izolacji silnika oraz przewodów zasilających,
- Test obciążenia silnika oraz smarowania,
- Sprawdzenie wartości napięcia zasilania oraz wstępowania oscylacji,
- Dobór falownika o większej mocy znamionowej,
- Podjęcie kroków w celu eliminacji zakłóceń zewnętrznych,